Jumaat, 19 Disember 2008

::. BoRiNg .::

Bismillahirrahmanirrahim...

Kenapala aku rase boring sgt?hmmm....astaghfirullah....tp betul...lps solat maghrib dan mengaji, aku rase boring dan bosan dan taktau nak wat ape...nak ngaco abang ngan akmal?hmm...dua2 tgk syok mimpi..so aku on laptop yg mmg dah tersedia stand by dan merayau2..ntah ke mane2 ntah aku pegi sampaila ke satu blog ni...paknil??then aku tgk, written by:aznil hj nawawi...ohh aznil ade wat blog ke..idok ler aku tau...aku pun klik2 ler..nak tgk gak isi kandungan blog dia...(aceli aku tak bace pun, juz tgk2 gambo aje..sebab kepala aku senang aje nak sakit berdenyut2 kalo terlebih bace kat skrin computer...hihihi)..banyak tul gambo dlm blog dia..dan post yg terlatest adalah kesah aznil kat Makkah dan Madinah...dan tetiba hatiku berasa teramat2lah rindu nak gi Makkah..semoga Allah mudahkan & izinkan aku&keluargaku untuk ke sana suatu hari nanti sebelum balik Malaysia..aminn..pada sesape yg singgah blog ni yg minat kat aznil tapi tak tau aznil ade blog, bole ler gi ke http://aznilnawawi.blogspot.com..eh,eh promote ler pulak! tak adela...saje2 nak bgtau sape2 yg minat kat paknil ni..hahaha...pastu tak sempat lagi nak habis tgk gambo2 kat blog tu, Akmal dah bgn...so tamatlah sudah keboringan ku...jap aje boringnye yek kalo ade anak nih..heh heh heh...

Akmal bgn sebab dah lapo..aku buatkan la jemput2 udang kering, sebab semalam dah wat jemput2 ikan bilis..(dulu suka lempeng,skrg suka jemput2 lak)..dan aku guna yis untuk bg jemput2 aku ni bulat2 dan tak kuncup lepas diangkat instead of guna baking powder..(baking soda aku tak berani nak letak sebab dulu mase darjah 3 jemput2 meletop sebab letak soda..ohh sungguh ngeri pengalaman tu..tak bole menulis 2 minggu beb!parutnya ada lg sampai skrg...sob,sob,sob)..best gak wat eksperimen mase msk ni ek..dan hasilnya mmg lebih lembut jemput2 pakai yis tu...senang Akmal yg belum ade gigi geraham ni nak mkn..lepas dah mkn jemput2, terasa nak membakin la pulak..

sebeno nye hati mmg meronta-ronta nak bako kek..tapi oven dh tak leh guna...bayangkanla..punyela rajin guna oven sampai iron oven tu(yg belah atas) tertanggal..huhuhu...takot pulak aku nak guna..kang tak pasal2 ade yg masuk sepital! tp aku bedalkan ajela..tawakal 100% ni.Lepas gedebak gedebuk,adunan kek siap...separuh aku bako..separuh lagi aku kukus..eh lupa lak nak bagitau..aku wat kek coklet..sebab jenis ni je yg cpt laku..hahaha..yg bako dlm oven 15 minit dah masak!punyerla panas!(lps ni tak mo guna dah..seram!) yg dlm kukusan sejam lebih baru masak..tapi kek yg dikukus hasilnya sangat mengagumkan . Sangat2 lembut,gebu& lembap..(kesian aku ek sebab tak penah kukus kek)hehehe...sebelum tido aku dah berangan-angan esok nak make-upkan kek yg kukus tu dgn topping krim..pastu tgh2 dia krim+blueberry...yum!pastu aku zzzzzzzzzz.....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...