Jumaat, 18 Disember 2009

Wajah Wajah Wafa

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikumwarahmatullah..

Sambil-sambil upload gambar, aku salinkan pempers wafa. selalu aku terfikir, dulu, macam mana agaknya kelam kabutya mak jaga kitaorg 8 beradik. rasanya mak tak guna lampin pakai buang masa zaman2 aku baby. mesin basuh pun aku tak pasti wujud ke tak masa tu kat umah (yela kan sbb aku baby lg,haha..) setiap kali aku salinkan pempers wafa, setiap kali itulah kekaguman itu timbul.

Tetiba aku rasa hidup aku sangat-sangat sibuk. takde masa nak lengah-lengah buat sesuatu kerja. semuanya mestilah dibuat dg cepat dan pantas. agak sukar rasanya bg aku sebab aku memang jenis manusia yg lembap buat keja. patutla dulu mak pesan, " kalau dah kawin nanti, bangun tido je, jgn dahulukan buat keja2 lain.utamakan masak ". hehe..
Wafa skrg dah pandai main2 buih, buat bubbles dlm mulut. Sudah pandai juga keluarkan bunyi2 aaa...aaa... kalau lambat sikit menyusukan dia, habisla kembang jari dihisapnya! Wafa suka sangat2 kalau di agah, tersenyum2, tersengih sampai ke telinga, hehe..Wafa ni wangi la, geram! padan muka wafa selalu kena kiss dgn ayah, ibu & abang mamal. Abang mamal bukan main suka cium2 wafa, main2 kejap, dtg cium, tak sampai 5 minit main kang, dtg cium lg. Bila ibu tanya, "akmal, knp suka cium wafa? sebab wangi ehh?" abang akmal sambil tersenyum2 jawab "angi" hehe..

Hai..tak sabarnya aku nak balik Malaysia. Rindu dah sangat2 dgn keluarga & kawan-kawan semua..cepatlah berlalu tahun 2009..

Owh, dah tertido rupanya Wafa. Maka aku pun nak tido juga, hehe..babai dear readers..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

eii,geramnyer tgk wafa !
rase cm nk cium2 jea,
tk sabar nk tnggu wafa blek!!
sabar jelaa :)

Tanpa Nama berkata...

cntk juga baju wafa nie.
blek nnti nenek belikn gaun ntok wafa.

mamanoa berkata...

ella..windu aku kat ko la...
wafa tomey..kmal encem ..huhuhuh
aku tgk uper wafa ni...mcm byk uper cik kolid jer..si kemal byk uper ko..hmmm..jd daddy's gurl la pasni wafa..kmal plak..dgn mummy...huhuhuh..aunty plak???aunty dgn imran....nnt blk kiter main wrestling sesama ekkk..huhuhu

UmmuAkmal berkata...

to nenek : wafa pun tak sabar nak main dgn nenek!

UmmuAkmal berkata...

to mamanoa : aku pun windu kat ko jugak! insyaallah nti kita jumpa ekk. msti tak cukup 3 hari 3 mlm berborak..hahaha..wahh, nak wrestling ka?kena berlatih dr skrg nih, huhu..

kinna berkata...

aku pon kagum gak ngn ko..dok kt sini leh la mak atau adik2 bantu..tapi ko jauh sgt, cmne la ko leh handle,ek?
jd ibu br tau hargai seorg ibu!aku pon tabik kt mama aku sbb berjaya lahir dan besarkan kami seploh beradik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...