Isnin, 10 November 2008

~AkMaL dAn RaYyAn~


Bismillahirrahmanirrahim....

Semalam Rawiyah ade ujian, so mlm sebelumnya dia dtg macam biasa nk belaja. Tp kali ni dia mintak ajarkan pelajaran2 yg tak difahaminya...ada 2 chapter, tp banyak ler jugak muka suratnya,hehe...mcm biasa jugak,mintak terjemahkan perkataan2 & tolong dia jawab soalan dlm kertas latihan yg dibekalkan cikgunya..sampaila ke pelajaran "clock around the world"...lame jugak spent mase kat sini,untuk ape tau? belaja cara bace jam..huhuhu. 

Dlm buku si Rawiyah ni ade pelbagai cara nk bace jam (eh betul ke jam tu di bace?hahaha..) misal pertama, pukul 3:10 p.m....cara sebutnya "It is three ten" atau "It is ten past three", misal kedua, pukul 3:45 p.m....cara sebutnya "It is three forty five" atau "It is fifteen to four". Aku dapati cara membaca jam yg kedua pada dua2 misalan diatas amat ler payah untuk difahami oleh Rawiyah ni. So aku pun suruh dia concerntrate je pada cara bace yg pertama, dia tak pening, aku pun tak pening gak. hahaha...dahtu bila aku wat soalan2 untuk mantapkan cara bace jam tu, penulisan ler pulak yg jd masalah...alahai...percaya atau tidak kalau aku katakan dari nombor one - ten.....hanya six je yg betul dieja...hmm, terdetik dlm hatiku, camnela nk tulih jam tu pukul bape kalau mengeja nombor2 pun tak lepas...aku harap dia buatla latih tubi kat umah lps dh balik tu..moga2..hehehe...

Eh,nk cite pasal Akmal sebenarnya td. Dh merapu2 panjang ler pulak...haa,oleh kerana Akmal masih merengek2 lg (sisa2 demam lum habis sepenuhnya,hehe) si Rawiyah ni cadangkan supaya Akmal dibawak naik ke rumahnya, suh main dgn adikknya Rayyan, sebab kalau Akmal dok merengek2 camtu, sampai lps Isyak pun tak habis lg sesi belaja agknya.Rayyan ni kalau tak silap aku anak bungsu. Dah puas main kat atas, balik umah dapat seplastik mainan si Rayyan ni bagi. Pastu sementara tunggu kakak Rawiyah nya habis belaja, dia main2 lg dgn Akmal. Punyala seronok Akmal, menjerit2  tergelak, sampai bilik sebelah suara hepinya tu kedengaran..hehe...dibawah ni adalah sebahagian gambar2 yg diambil oleh abang. Banyak rekod video sebenarnya. Si Rayyan ni pelik betul tgk kamera..hehe





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...