Sabtu, 1 Disember 2012

Resipi Durian Crepe

Assalamualaikumwarahmatullah...

Minggu lepas adik aku ada request suruh buat durian crepe. Pada pendapat aku apelah yang sedap sangat dengan durian crepe sampai ko macam meleleh ayaq liuq nak makan..Lempeng durian je pun kan...

Lepas tu, sorang lagi adik aku request menu yang sama. Alahai pening juga..lempeng durian ape ni yang sampai menjadi kegilaan masa kini?? Adik aku cakap kat FB dia sampai ada orang buat delivery! ha mak jemah, femes nyer durian crepe ni. 

Aku pun google la kan..ape lagi..hahaha..ish ish ish, macam bantal rupa paras durian crepe ni yer..lempeng bukan sebarangan lempeng!ada creme filling. Ada yang rajin, buat custard filling lagi !

Oklah, membebel punya panjang. Ni nak bagi tahu, resepi ni aku just kongsi jer tau..belum test lagi. InsyaAllah ni projek cuti krismas nanti. Boleh mintak mak aku belikan durian gred yang terbaik pada harga yang murah. Muar kan antara syurga durian.....hehe..

Ada dua resipi yang aku berkenan. Kalau anda semua suka, cubalah..kalau tak, boleh cuba cari yang lain. Mungkin ada resipi yang lebih mudah dan sedap.

1)RESIPI CIK EPAL

2)RESIPI PUAN AZLITA

Sekadar gambar hiasan..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...