Sabtu, 18 Oktober 2008

entry sambungan..

Sebelum sambung nk letakla gambo lunch tengahari td. Nasi ayam. Yum,yum!!kuah sup,kuah kicap& kuah lada ade kat tepi tu,tak nampak pulak.hehe...makan bertiga dlm dulang,siap 2nd round lagi tuu!!!

Ni resepi kukis coklat,tak ingat dah amik resepi ni kat mane. Aku buat separuh je dari resepi asal ni sebab takut tak sempat nak habis bakar. Mase ni dh dkt2 wktu tido Akmal..hehe

Bahan-bahan :
450g tepung gandum
250g butter
telor sebiji
115g gula pasir
110g gula perang
100g coklat chip
3 s/b serbuk koko (aku guna van hauten)
250g gajus bakar& cincang (aku ganti dgn almond)
1 s/k soda (aku gantikan dgn baking powder)
garam secubit

Cara:
1) butter dan gula (dua2 jenis gula) pukul sampai kembang.
2) masuk telo, pukul lagi
3) tepung, koko,soda,garam ayak bersama
4) masuk bahan ayak ni dlm adunan yg dipukul td. selang selikan dgn almond. tak payah pukul lg ler,guna senduk kayu atau spatula jer..tekstur adunan mcm crumbly skit
5) panaskan oven, bulat2kan doh,then leperkan. Aku tekan ngan garfu. hehe...pastu bakarla
be careful sbb bakar kukis  tak lame.jap aje dh msk. aku bakar dlm 5 minit je..

*hepy news*

Sebelum pegi jemputan raye rumah mak Long Timah tu,aku jenguk skjp blog Dr. Izah. Senyum je mase bace entri dia kali ni..cpt2 anta comment kat blog dia.hehe.. Alhamdulillah rupanya dah konfem dia mengandung. Mase ke rumah mak long tu sempat bertnya kat dia sebab dlm blog tu yg aku paham belum gi jumpe doktor kat hospital Ar-rahma lg..Mabruk buat Dr.Izah & asben En. Fawwaz. Take good care ye Izah..  

Alhmdulillah....Abu Atiyyah bagitau Atiyyah dh dibenarkan keluar hospital setelah mencapai berat 1.9 kilogram...

Semalam balik dari solat jumaat abang bagitau Abu Toyibah dh selamat dpt baby. Baby girl lg.. Alhamdulillah...bestla kakak Toyibah dah ade kawan nk main..hehe..Buat Ummu Toyibah, jaga diri baik2..Tahniah dari Akmal sekeluarga..

Berita ni tak tau nk nk letak bwh heading mane.hehe sini pun bole laa...Syeikh Abu Soleh, tuan rumah kitaorg ni tepon abang mintak ajarkan 2 org anak perempuan dia. Subjek Bahasa Inggeris!!!huhuhu...sebagai permulaan,kelas bermula lepas maghrib ni. Apela yg aku nk ajar pd 2 org budak arab nih...haha...mula2 mcm nk menolak tp bila difikir2 balik ape salahnya mencuba. Dpt jugak aku berdialog arab dgn diaorg...peluang baik ni..InsyaAllah

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...