Sabtu, 20 September 2008

Akmal's first book



Berapa agaknya umur kanak2 yg sepatutnya kita dedahkan mereka dengan buku2 bergambar,huruf ABC dan Aliff Ba Ta ? Jawapannya ; Entah. Aku pun tak tau. Akmal sekarang dah mencecah 1 tahun 4 bulan umurnya.. Belum pandai bercakap, tp dah pandai jalan,hehehe....dh makin kemas langkahnya dan makin laju !!

Sejak Akmal dh pandai jln ni aku selalu la mengadu kat abang tentang kerisauan aku yg 1 ni. Akmal takde pun buku atau carta2 bergambar untuk dia belaja..baru terkedek jalan aku dh tak sabar nk suruh belaja la pulakDan pada jam 12 tgh mlm beberapa hari lps kami anak-beranak pegila ke sebuah pasaraya ni..yg berdekatan dgn umah...SARAWAT namanya..lbh kurang 5 minit je dari umah kalau naik kereta. Aku suka shopping kat sini sebab pilihan sayurannya bnyk berbanding pasaraya lain. Sayur kangkong, taugeh & sawi (btg puteh) memang takde lansung kat tempat lain.(setakat yg aku tau la...) Ni lah satu-satunya pasaraya yg ade jual sayuran tu.

Sebenarnya tujuan kitaorg keluar tu bukanlah nk shopping pun. Saje2 je nk bawak Akmal jln2. Lagipun tgh2 mlm mcm ni mmg berpusu2 org dtg. Kebanyakannya bawa anak2. Ceria je Akmal...hehe...ramai jugak bebudak arab ni yg dtg dukung Akmal. Ape lagi,meronta-ronta la Akmal mintak dilepaskan. "Wei,aku nk jln ler!!yg korang dukung aku ni watpe??!!" kata Akmal dlm hatinya...hehehe agaknyala...Oh ya, bisnes hour SARAWAT dlm bulan ramadhan ni sampai kul 3 pagi.. Pusing punya pusing, terjumpa la 1 kedai stationary ni. Kitaorg pun masuk ..Dan terbekenan la kat 1 buku bergambar & 1 carta huruf2  seperti dlm gmbr diatas..hehe..Bila dh siap2 bayar sume,Akmal dh tak mau jln dah, nk berdukung pulak. Aduh2, tak larat ibu nk dukung. So kitaorg pun balik rumah... 

Dah beberapa hari buku tu kat tgn Akmal. Alhmdulillah nampaknya dia berminat terutama dgn buku bergambar tu. First page yg dia bukak? belakang sekali...sebab ada A..B..C   -  .... Z   mungkin jugak sebab aku selalu nyanyi lagu ABC, tu yg buat dia minat nk tunjuk2 agaknya. Al maklum la...nk sebut tak pandai ckp lagi...hehehe..                                                         

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...