Rabu, 7 November 2012

Kerisauan Seorang Ibu

Assalamualaikumwarahmatullah dan salam sejahtera.
Aku doakan semoga semua sihat sejahtera.

Alhamdulillah kenduri 'cukur jambul' anak buah kesayangan aku, Muhammad Danial Luqman telah berjalan dengan baik. Apatah lagi dengan adanya khidmat katering, bertambah rilek la kami adik beradik. Kalau masak sendiri, lepas habis majlis semua tumbang dek kepenatan, macam kena tembak! hahaha..kenapa panggil 'cukur jambul' ?aku pun tak tahu jawapannya..

Setiap kali dapat berkumpul 8 beradik, rumah emak abah aku pasti riuh. Masing-masing ada je modal nak buat lawak. Macam ada stand up comedian contest pulak. Tukang merapu dan menyampuk pun boleh tahan. Kalau berkumpul ramai-ramai, memang macam tulah gayanya kan..sangat seronok.

SIL aku adalah seorang pengusaha TADIKA GENIUS AULAD. Dulu dia jadi cikgu, sekarang dia dah ada 2 cawangan. Tahniah untuknya dan alhamdulillah atas kejayaan menjadi usahawan. Apa yang aku nak kongsikan adalah, setiap kali berkumpul, dia pasti akan ceritakan pengalamannya, terutamanya tentang perangai budak-budak di tadika. Tapi yang paling seronok kalau dengar cerita tentang mak bapak budak-budak. Macam-macam dan kadang-kadang hampir tak percaya dengan perangai "orang banyak duit".

Selalu jugak aku tanya dia soalan yang berkaitan dengan anak-anak ni. Antaranya, macam mana nak bagi kanak-kanak cepat pandai membaca. Yelah, ibu bapa mana yang tak mahu anaknya cepat membaca kan? aku pun tergolong dalam kelompok itu juga. SIL aku cakap, jangan risaulah kalau Akmal tak pandai membaca. Sebab katanya mengikut pengalaman dia ,budak-budak ni belum sampai masa je lagi. Bila dah sampai masanya, tiba-tiba je dah tau mengeja dan membaca. Tapi kena sentiasa pantau perkembangan pelajaran dia. Aku bukan ape, jadi risau sebab pernah tengok filem lakonan Amir Khan berjudul Tare Zhameen Phar. 

Azam aku, cuti sekolah ni Akmal akan pandai membaca! InsyaAllah..

Aku ada beli set buku siri cepat membaca di AdikBijak. Harap2nya dapat membantu sedikit sebanyak,InsyaAllah. Anda semua jomla shopping buku kat AdikBijak. Macam-Macam buku yang bermanfaat ada.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...