Jumaat, 26 Oktober 2012

Salam Aidiladha

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua..




Alhamdulillah dapat menyambut Aidiladha pada tahun ni. Semalam kami berpuasa bersempena Hari Arafah. Berbuka dengan rendang ayam ,kuah kacang dan nasi impit, hehe..

Pelik, tapi benar. Emak-emak walaupun berpuasa, tak boleh merasa masakan semasa memasak tapi tetap sedap masakan mereka. Secukup rasa gula garamnya. Itulah sebabnya kebanyakan anak-anak akan rindukan masakan air tangan emak mereka. Lebih- lebih lagi kepada mereka yang nun jauh diperantauan. Betul tak korang?

Dalam beberapa minggu lepas, aku ada letak banner link-link dalam blog ni tapi masih belum berkesempatan buat entri khusus untuk banner tersebut. Di harapkan pengunjung, blogwalking, silent reader sudi-sudi lah klik pada banner tersebut ya. Terima kasih semua.

Malam ni insyaAllah akan bertolak balik ke Muar pulak. Esok ada kenduri kesyukuran bersempena kelahiran Muhammad Danial Luqman, anak sedara aku yang baru. Inilah sepupu baru Akmal dan Wafa. . Kenapa entah orang panggil kenduri potong jambul..pelik juga..Kadang-kadang adat ni sangat memeningkan..Apepun,semoga majlis esok akan berjalan lancar seperti yang dirangcangkan dan lebih utama ianya diberkati,insyaAllah..

Bt. Berendam, Melaka.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...